klucze do biura

Dlaczego warto wynająć lokal użytkowy?

Wynajem lokalu użytkowego to korzystna alternatywa dla posiadania własnego lokum. W czasie kiedy ceny nieruchomości zmieniają się z dnia na dzień, to znacznie bardziej bezpieczne rozwiązanie niż zamrożenie znacznej sumy na dłuższy okres. Przyjrzyjmy się bliżej temu popularnemu rozwiązaniu i zobaczmy, jakie ma jeszcze plusy.

Kiedy wynajem jest bardziej korzystny?

Wynajem lokalu często wiąże się z wysokim czynszem, jednak jeśli wszystko dobrze wyliczymy, może okazać się to dla nas rozwiązaniem bardziej opłacalnym. Wynajem to także lepsze wyjście, jeśli dopiero zaczynamy swoją działalność gospodarczą. Ułatwia to start biznesu w wielu dziedzinach. Uzbieranie kapitału, który pozwoli zakupić własny lokal to coś, na co niewielu przedsiębiorców może sobie pozwolić. Szczególnie w pierwszych latach funkcjonowania na rynku. Dodatkowym atutem jest to, że możemy znaleźć wnętrze z odpowiadającym naszym potrzebom wyposażeniem czy nawet spróbować przejąć działający interes w celu rozwinięcia.

Takie wyjście jest też dobrym pomysłem przy testowaniu nowych pomysłów na biznes. Jeśli coś nie wypali, możemy próbować zmienić lokalizację lub w ogóle zrezygnować z pomysłu i wycofać się bez ponoszenia zbyt dużych strat.

Postawienie na wynajem lokalu może być również korzystne dla rozwoju firmy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i biznes będzie się rozwijał, zmiana siedziby może być kolejnym etapem. Możemy potrzebować nowej, by umożliwić pracę większej liczbie osób lub po prostu, gdy zależy nam na podniesieniu prestiżu przedsiębiorstwa. To także elastyczne wyjście. Pozwala nam znacznie łatwiej zareagować, jeśli coś zmieni się w infrastrukturze miasta. Nie bez znaczenia może być na przykład powstanie nowego, hałaśliwego osiedla czy ograniczenie możliwości parkingowych. Może się to okazać szczególnie uciążliwe, jeśli często odwiedzają nas klienci lub partnerzy biznesowi.

Koszty ponoszone w związku z wynajmem można odliczyć od podatku.

Jeśli zależy nam na jak największym ograniczeniu wydatków, poszukajmy biura skrojonego na naszą miarę. Metraż, lokalizacja i sąsiedztwo mają tu kluczowe znaczenie. Zarówno dla naszego komfortu pracy, jak i dla warunków wynajmu. Wybierzmy więc rozsądnie i postarajmy się znaleźć złoty środek. Pamiętajmy też o możliwości uwzględnienia wydatków związanych z wynajmem w kosztach uzyskania przychodu. Możemy odliczyć tylko te, które są niezbędne do prowadzenia naszej działalności i mają wpływ na przychód firmy. Zależy to od branży i rodzaju firmy, więc w przypadku każdej zakres możliwości odpisania jest już nieco inny. Warto to sprawdzić i maksymalnie wykorzystać dostępne możliwości. W przypadku kupna lokalu w koszty możemy wrzucić jedynie odsetki.

Odliczyć możemy przede wszystkim czynsz. Konieczne będzie posiadanie umowy wynajmu, która jest potwierdzeniem tego, że możemy prowadzić działalność w danej lokalizacji. Warto zadbać o to, by dokument zawierał wysokość czynszu z podziałem na opłaty składowe oraz wszelkie dodatkowe opłaty eksploatacyjne. Dobrze, jeśli znajdzie się tam też informacja o wyposażeniu lokalu, dostępnych mediach i pomieszczeniach.

Zostaw komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone